Translate

fredag 22. august 2014

Another hole in the wall


2 kommentarer:

  1. Nå begynner jeg å lure på om du er like "mørk" som meg, Knut.... jeg har en hang, jeg også, til motiver av dette slaget,- liker det mørke, røffe uttrykket, men jer jeg da også veldig ofte stemt i moll, selv om jeg tenker at nå skal jeg lage lyse, lette og glade bilder... det blir sjelden slik :)

    SvarSlett
  2. Det kommer litt an på øynene som ser. Bildet er tatt inne i det mørke rommet og mot en benk hvor man kan få hvile i lyset i solskinnet. Man må et stykke for å komme dit, også opp noen trinn, men så kan man hvile. Blomster på veggen bak symboliserer fornyelse og på veggen et vindu inn mot et nytt rom. Hva skjuler seg der?

    Det er mye symbolikk i dette bildet og jeg ble fasinert over det mørke portrommet som har stått urørt i utallige år, så lenge at malingen faller av i flak på veggene.

    Fra mørket til lyset altså = et positivt bilde.

    SvarSlett