Translate

søndag 6. november 2011

Vel låst


Dørene er svært like, men låsene svært forskjellige, og det er veldig mange av dem i den lille byen ved sjøen. Dette er dører på sjøboder hvor vær og vind, sol og regn, har skapt rustikke flater i rødt og sort eller rødt og hvitt, med lister og dører som ikke alltid står helt rett i lodd eller vater.


Hengsler og låser er ofte gamle og velbrukte. Og en lås er ikke nødvendigvis en hengelås. I dette lokalsamfunnet ser det ut til at en lukket og låst dør respekteres selv om den bare er låst med en hyssing eller et stykke ståltråd. Oppfinnsomheten er stor.


Hvis jeg skulle ha fotografert alle dørene og låsene i denne lille byen og havnen, så ville det blitt et stort prosjekt. Jeg vurderer faktisk tanken. Kanskje jeg finner noen nye spennende varianter. Neste gang jeg er der skal jeg ta meg tid til å se og lete. 









Alle bildene er tatt med Lumix G3 med Olympus 45mm f/1.8.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar